De tijd vliegt

10 juni 2015 - Lanzarote, Spanje

Het is alweer twee en een halve week terug dat ik naar Lanzarote vertrok. Laat ik eerlijk zijn, in eerste instantie had ik er geen goed gevoel over en ook na de eerste dag was mijn indruk niet echt positief.

Ruim twee weken later kan ik niet anders dan concluderen dat ik me hier thuis begin te voelen, ik ontdek de charmes van het eiland en de collega's en mensen waar ik mee werk zijn meer dan aardig. Sinds enkele dagen loop ik mijn eigen hier rond en heb ik mijn 'eigen' hotels. De vluchten van Transavia vanaf Amsterdam, Eindhoven en Groningen vallen gedeeltelijk onder mijn verantwoordelijkheid. Ik merk dat het verkopen en werken met mensen mij op het lijf geschreven is, het gaat direct heel natuurlijk en gemakkelijk en gasten geven aan dat ze het fijn vinden dat ik direct en rechtuit ben. Zo verkoop ik bepaalde excursies niet, maar adviseer ik mensen de bus te nemen omdat dat veel geld scheelt. Uiteindelijk bouw je daarmee een vertrouwensband op met je gasten en dat betaalt zich op andere punten uit.

Het weer was hier de afgelopen dagen wat minder, maar gisteren en vandaag was het weer flink warm. Voor de komende dagen is 25 a 26 graden voorspelt. Morgen heb ik mijn eerste welkomstbijeenkomst in al mijn hotels en vanaf zondag loopt het aantal gasten in alle hotels op, dan krijg ik ineens 70 gasten extra van het een op andere moment. Ik kan niet wachten, laat het hoogseizoen maar losbarsten