Long time no see...

18 mei 2015 - Beek, Nederland

Daar zijn we weer, na ruim een maand radio-stilte even tijd gemaakt om een verslagje te typen. Zoals jullie misschien wel zien vanuit Nederland en niet vanuit het zonovergoten Mallorca.

Op 16 april vertrok ik vol goede moed vanaf Schiphol naar Mallorca. Samen met Tamara de wachttijd op de luchthaven gedood en we hadden het reuze gezellig. Aangekomen op Mallorca na een aangename vlucht met Transavia werden onze wegen gescheiden en werd ik opgewacht door mijn manager, een aardige half Duitse/half Italiaanse dame die me naar mijn accomodatie bracht. Dit was een appartement, maar na twee dagen mocht ik over naar een hotel.

De eerste week was een bestemmings-introductie en ondanks dat ik me niet zo lekker voelde, heb ik er toch maar het beste van gemaakt. Van een schitterende eilandtour (boot en bus) tot een sightseeing dag in Palma, het zorgde ervoor dat ik Mallorca nog beter leerde kennen. Ik was er al een keer geweest dus ik zag het meer als 'finetunen'. Daarna werd het tijd om mijn werkplek, de luchthaven, van binnen en buiten te leren kennen. Echter begon mijn gezondheid mij in de steek te laten en moest ik me noodgedwongen ziek melden. Ruim anderhalve week heb ik ziek op de hotelkamer doorgebracht en zonder resultaat enkele doktors bezocht, waarna Thomas Cook besloot mij terug te sturen naar Nederland. Via een vlucht naar Eindhoven kwam ik op 7 mei weer thuis aan.

Intussen heb ik in Nederland via mijn huisarts enkele onderzoeken afgerond en hopelijk kan het medicijn dat ik nu heb gekregen mijn gezondheidssituatie verbeteren. Zodra ik genezen ben zal Thomas Cook mij, waarschijnlijk als reisleider, naar een nieuwe bestemming sturen. Ik sta in ieder geval te popelen om aan de slag te gaan, want thuis zitten is ook niets.